shaklee

shaklee
pm/wasup 01111346656 for any inquiry and order

Tuesday, December 20, 2016

Kenapa diet tetap tak slim??

Helloooo dear readers..  Hari ni i nak berceloteh pasal metabolisme..  Ramai antara kita yang penat berdiet kononya nak semakin slim.. But unfortunately Ramai yang tak berjaya.. Sebab ape eik???  Ok salah satu darinya adalah sebab metabolisme kita tak stabil / rendah.. 

Ape tu metabolisme??? 
Metabolisme adalah satu proses tubuh untuk mengubah makanan dan minuman kepada bentuk tenaga untuk kita menjalankan aktiviti harian kita...  Oleh itu jika metabolisme kita stabil maka pembakaran kalori juga akan lebih cepat dan lancar dan dalam situasi ini jika kita diet dengan cara yang betul , kompem menjadi!!!  But jika metabolisme kita terlalu rendah.. Makan masa lah sikit yer untuk slim and yang pastinya kene lah stabilkan metabolisme tubuh kita tu.. 

Mesti ramai tertanya-tanya kenapa metabolisme bole jadi rendah.. Antaranya adalah :
* kekurangan protein
Kerana protein yang mencukupi dalam Badan menyumbang kepada 35% kestabilan metabolisme.. 
*kekurangan zat besi
Ini kerana zat besi sangat penting dalam proses mengangkut oksigen ke bahagian tubuh agar dapat membakar lemak.. 
* kekurangan vitamin D
Juga penyebab kepada penurunan metabolisme kerana sesetegah zat tidak dapat diserap dengan baik jika kekurangan vitamin ini..  Anyway sumber vitamin d boleh didapati  dalam susu, ikan salmon, telur kuning, tahu dan minyak ikan.
* melewatkan waktu makan
Ade di kalangan kita sengaja melewatkan waktu makan atau tidak makan langsung ketika lunch/dinner/breakfast semata mata kerana diet...  Opppppsss anda salah nampaknya.. Kerana dengan skip makan atau melewatkan waktu makan hanya akan menganggu kestabilan metabolisme tubuh badan anda..ini kerana tubuh badan kita memerlukan kalori untuk bekerja bagi mencerna makanan tetapi jika kalori berkurangan (kerana tak makan)  metabolisme turut akan menurun>> diet gagal. 

So kalau uols nak stabilkan semula metabolisme anda dengan suplemen shaklee.. Jom pm..  Sebab shaklee ada penyelesaian nya.. Dan yang pasti ianya selamat, halal dan berkesan.

P/s : makan cili juga bole menaikkan kadar metabolisme.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...