shaklee

shaklee
pm/wasup 01111346656 for any inquiry and order

Friday, December 16, 2016

Berapa kali sepatutnya buang air besar(bab) dalam sehari??

Morning uollllssss ... Hari ni dah BAB ke belum???  Hihihi..  Just nak share dengan korang pasal bilangan BAB yang sepatutnya atau yang sihat untuk uolsss..
"scandinavian journal of gastroneology" menyatakan bahawa adalah bagus bagi seseorang itu BAB setiap hari dengan bilangan 1/2/3 kali sehari..  Kerana "najis" adalah seumpama "sampah" yang perlu kita buang setiap hari untuk elakkan toksin yang akan menjadi racun/penyakit jika tidak dibuang. So bayangkan kalau anda tidak BAB untuk beberapa hari.. Fuhhhhh berapa banyak "sampah" yang anda kumpul dalam usus anda??? 

Namun tidaklah ada jadual yang tepat untuk BAB , dan secara puratanya setiap orang yang mempunyai sistem pencernaan yang baik akan BAB 1-2 kali sehari dan ini juga dilihat kepada bentuk najis tersebut sama ade keras/sembelit ataupun cair.. Jika cair ia kemungkinan kerana makanan bergerak masuk ke dalam usus terlalu cepat.. Dan jika keras  ia adalah disebakan masalah dehidrasi kekurangan air yang menyebabkan serat makanan tidak dapat diserap dengan baik..   

Mengikut buku "the beauty detox solution" jadual BAB yang ideal adalah 1-2 hari sehari dengan keadaan najis yang berbentuk dan tidak terlalu keras @terlalu cair..

Jadi untuk anda yang bermasalah untuk BAB mungkin #shaklee dapat membantu anda dengan memulakan amalan minum air secukupnya dan detok secara alami dengan mengamalkan makan suplemen shaklee iaitu herblax @ alfafa yang pakar dalam aktiviti detoks ..

So ape tunggu lagi meh lah order dengan saya lissa pengedar sah shaklee anda.. Bole wasup 01111346656 untuk keterangan lanjut.. 

P/s : orang yang jarang BAB juga selalunya akan hadapi masalah bau badan!!!!

3 comments:

  1. Wajib bab ni minimum 1-2 kali sehari kan 😄

    ReplyDelete
  2. saya amalkan herb-lax... lancar je
    http://strongvits.wixsite.com/strongvits

    ReplyDelete
  3. kalau xmembuang rase xsedap je badan ..hihih

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...